Zakelijke Coaching
Tegenwoordig schreeuwt de arbeidsmark om medewerkers, maar medewerkers hebben de keus. Daarnaast zijn de tijden veranderd en blijven mensen niet hun hele leven bij één werkgever werken.
Hoe kan jij als leidinggevende je medewerkers toch aan je bedrijf binden? Door oog te hebben voor hun welzijn en hen echt betrokken te laten voelen bij het bedrijf. Een mooi salaris is vandaag de dag niet meer genoeg om medewerkers blijvend aan je te binden, want een medewerker wil meer.
Hoe beter een medewerker in zijn vel zit, hoe meer druk hij aan kan en hoe meer hij zich betrokken voelt, hoe beter hij presteert. Klinkt simpel toch? Maar er liggen vele gevaren op de loer. Als leidinggevende is het jouw taak om te zorgen dat de targets gehaald worden en het kan gebeuren door tijdsdruk dat je het belang van medewerkers uit het oog verliest. Hierdoor kan je een burn-out of bore-out makkelijk over het hoofd zien. Ik hoef niemand uit te leggen dat het voorkomen hiervan beter is dan genezen. Hoe kan je dit als leidinggevende voorkomen? Daar heb ik de antwoorden op en die wil ik graag met je delen in een gesprek.
Focus leggen op kwaliteiten
Iedereen heeft kwaliteiten, maar niet iedereen benut deze optimaal. Zeker voor een bedrijf is het belangrijk om de kwaliteiten van de medewerkers optimaal te benutten, want er zitten voordelen aan als dit gebeurt: Een medeweker bloeit hiervan op, een burn-out en bore -out kunnen hiermee voorkomen worden, medewerker presteert beter en zit lekkerder in zijn vel.
Teambuilding
‘Samen bereik je meer dan alleen’, een bekende uitspraak dat zeker geldt binnen afdelingen. Een afdeling goed laten functioneren is niet makkelijk. Er zitten zoveel verschillende mensen met verschillende persoonlijkheden en kwaliteiten bij elkaar. Toch is het heel belangrijk om van al deze eilandjes één team te maken. Dit is belangrijk voor jou als leidinggevende, dan presteert jouw afdeling beter, maar ook voor het bedrijf en de medewerker zelf. Maar ken je de kwaliteiten en valkuilen van je medewerkers? En weten zij die van elkaar? Bij het creëren van een goed team is het essentieel dat er goed en duidelijk gecommuniceerd wordt. Hiervoor is het belangrijk om te weten met welke verschillende communicatiestijlen jij te maken hebt. Wanneer je weet hoe jij verbaal overkomt en wat de rode vlaggen voor de ander zijn, dan kan jij hier rekening mee houden en tegelijk ontstaat er meer begrip voor elkaar. Wanneer jouw medewerkers zich één team voelen, dan voelen zij zich ook meer betrokken bij het bedrijf en bij elkaar, waardoor er een positieve spiraal ontstaat waarbij iedereen baat heeft.
Combinatie coach- en beweegsessies
Door mijn jarenlange ervaringen als coach in het bedrijfs- en sportwereld heb ik de voordelen gezien van coachen op persoonlijk vlak in combinatie met bewegen. Traditionele praat(coach)sessies zijn zeker waardevol en nodig, maar je verhoogt het rendement door het element bewegen eraan toe te voegen.
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Medewerkers gelukkiger en gezonder door bewegen
Uit steeds meer onderzoeken komt naar voren dat mensen gelukkiger en gezonder zijn door te bewegen. Daar kan je als werkgever op inspelen en zeker je voordeel mee doen. Wanneer een medewerker gezond is en voldoet aan de beweegnorm, is de kans op uitval vele malen kleiner, ervaart de medewerker minder stress en door zijn positieve kijk kan hij uitdagingen beter het hoofd bieden. De verklaring achter een gezonde medewerker die voldoet aan de beweegnorm is dat door bewegen er bepaalde stoffen in je lichaam vrijkomen, waardoor mensen zich positief en goed gaan voelen.